10 Nisan 2016 Pazar

Anne Olunca..

      Daha iyisi anne olduktan sonra herşey şimdiki halinden çok daha iyi olmalı. Yemekler daha vitaminli, bünyeler daha sağlıklı, evler daha hijyenik, yiyecekler daha bir organik olmak zorundadır sanki. Çocuklu hayatın başlamasıyla birlikte tıp, psikoloji, meteoroloji, astroloji, ekonomi ve birçok alanda anne kendisini geliştirdikçe geliştirir :) 
      Hayat sadece çocuğunu vitamin ve mineral küpü olarak yetiştirmek değil bence ! Daha iyi bir dünya hayali var hepimizin gönlünde.. Çocukların incitilmediği bi hayat inşa etmek gibi mesela.. 
      Daha iyi bir dünyaya en iyi niyetlerle yetiştirdiğin evladını emanet etme çabasıdır anne olmak! Her şeyin en iyisini öğrenip, ennn sevdiğin varlığa sunmak müthiş hissettirir insana kendini.. Pencerenin kenarına bırakılan ekmek kırıntılarında bile daha iyi bir dünya için kocaman bir emek vardır. Daha iyi bir dünyaya, iyi niyetlere ihtiyacımız var. Sadece çocuklarımız için değil elbette.. Ağaçlar, hayvanlar tüm canlılar için...
      Çok değiştim ben anne olunca.. sadece oğlum için değil, bütün çocuklar için dua eder oldum. Hepsi sağlıklı olsun, hepsinin karnı doysun, hepsi mutlu ve ailesiyle uyusun istiyorum..

      Oğlumla beraber hayatım da büyüdü, kalbim de büyüdü. Onun doğduğu günden bu yana kalbimle konuşmaya basladım. Sen hep at ki, bebeğimin her ihtiyacı olduğunda yanında olabileyim, sen hep at ki bebeğimin mutluluklarını görebileyim, sen hep at ki ömür boyu birlikte kahkahalar atabileyim..
Yemin ederim Çılgın :) 
       Annelik; mezuniyet yılı belli olmayan bir okuldur aslında.. Bebekliğinden erişkinliğine kadar anne için dersler hiç bitmez. Çocuk için ''anne'' başkadır. 

       Bence çocuğunuzla aranıza kimseyi sokmayın! Malesef herkes en iyisini bildiğini zannedip! tembihlerle eleştirileri havada uçuşturuyor.. Eleştirmek dünyanın en kolay işidir. Şahsen benim çevremden tek istediğim; yapıcı yaklaşımlarla olumlu motivasyon :) Çünkü çocuk yetiştirmek; mücadele dolu, büyük gayret gerektiren, düşündüren, aynı zaman büyüleyici bir yolculuk... 
          Sevgili anneler, 
Günün sonunda çocuğunuz mutlu ve sağlıklıysa her biriniz süper annesiniz. Kendinizi sürekli sorgulamayın ve çevrenizdeki dırdırcı teyzelere anneliğinizi sorgulatmayın. 
Sevgiler :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder